Roman Bunka

 

German musician Roman Bunka started out his career with the rock/jazz and world music group Embryon touring in India, Afghanistan, Turkey and Morocco. From his background as a guitarist, he went on to learn to play the oud, which he used to develop a style of avant garde rock with oriental melodies. Bunka toured the Arab region with solo concerts in Tunis, Cairo, Damascus, Aleppo, Beirut and Sanaa. In his long active career, he has accompanied Indian percussionist Trilok Gurtu and Turkish fusion jazz percussionist Okay Temiz. In Egypt, he collaborated with Mohammed Monir to present Egyptian pop music with an international flavour. He also worked with Egyptian violinist Abdo Daghir when composing the soundtrack for German production movie Al Oud, featuring a variety of Eastern musicians. His award-winning work includes the live recording of his project Color Me Cairo, featuring the Fathy Salama Ensemble from Egypt and Malachi Favors from the Art Ensemble of Chicago.

 

رومان بونكا

 

بدأ الموسيقى الألماني رومان بونكا مشواره الفني مع فريق امريو وقدم مزيجاً من الروك والجاز والموسيقى العالمية. تجولت الفرقة في الهند وأفغانستان وتركيا والمغرب.

تحول بونكا من عزف الجيتار إلى العود الشرقي وقدم روك طليعي رائد مع نغمات شرقية. وتجول في المنطقة العربية منفرداً في تونس والقاهرة ودمشق وحلب وبيروت وصنعاء.

في خلال مشواره قدم موسيقى مع عازف الإيقاع الهندي تريلوك جورتو وعازف الإيقاع التركي أوكاي تيمز. أما في مصر فتعاون مع الفنان المصري محمد منير وعمل معه على تقديم الموسيقى المصرية ممزوجة بالموسيقى العالمية. وخلال عمله على وضع موسيقى الفيلم الألماني عود الذي قدم مجموعة من الموسيقيين العرب، عمل مع عازف الكمان المصري عبده داغر.

من أعماله الحاصلة على جوائز هو التسجيل الحي لألبوم كولور مي كايرو مع فتحي سلامة  من مصر وملاشي فافورز من المجموعة الفنية في شيكاجو